19 mar 2014

Asperger na spotkaniu ze znajomymi - [1]

I. zasada rozmowy o "dupiemaryni": STOSUJ IDIOTYCZNE PRZERYWNIKI

Ludzie lubią się spotykać, aby ze sobą porozmawiać, pochwalić się czymś nowym, pojeść i wypić razem. To normalne. Ja też tak lubię!

Niestety szybko okazuje się, że to wcale nie jest takie proste. Każdy lubi mówić o sobie, więc przeważnie trzeba słuchać opowieści z życia różnych osób. Pół biedy, gdyby mówcą był Cezary Pazura, albo Janusz Gajos - wtedy byłoby całkiem ciekawie ich słuchać. Jak to wygląda w praktyce? 

1. Większość osób, które słucham ma trudności ze składaniem zdania poprawnie.

2. Co chwila różne osoby przerywają sobie wzajemnie wypowiedź, przez co tworzy się kilkanaście wątków naraz.

3. Ludzie co chwila używają idiotycznych przerywników: najpierw w użycie wchodzą: "wiesz", "w sumie", "powiem szczerze", "normalnie"...

A teraz to, czego się nauczyłem: spróbuj wstawić powyższe przerywniki do zwykłego zdania, a wyjdzie Ci fragment idiotycznej dyskusji, której często jestem światkiem. Np. zwykłe zdanie: "Kupiłem ostatnio nowy telewizor". Po przekształceniu będzie wyglądać to tak: "Wiesz, w sumie kupiłem ostatnio nowy telewizor szczerze ci powiem"!!

Pomimo, że to idiotyczne, zacząłem sam stosować te kretyńskie wtrącenia i oniemiałem... jestem chętniej słuchany!!! I w sumie szczerze Wam powiem, że to takie no wiecie... normalne! :) Ludzie w sumie patrzą się na mnie i powiem wam szczerze, że jestem z tego no wiecie... całkiem zadowolony! :)

3 komentarze:

  1. Z tekstu wnoszę, że ma Pan po prostu ludzi za idiotów. Sam Pan pewno jest doskonałym supermenem. Jak ktoś tak myśli to musi udawać. Ktoś kto tak myśli nigdy nie dostrzeże w ludziach prawdziwych wartości i dlatego oni w nim też nie. Ludzie nam oddają to co my im dajemy. Dajemy szacunek - szacunek wraca. Dajemy pogardę - czujemy się sami mało wartościowi. Każdy ma wady i każdy ma bezcenne zalety.

    OdpowiedzUsuń
  2. tylko czy ktoś ma szacunek do osoby która nic nie powie ? albo wtrąci coś, powinni mieć, ale czy mają ?

    OdpowiedzUsuń