22 sty 2016

Śnieg spadł

Lubię śnieg i chciałbym Wam w kilku punktach napisać, dlaczego:

1. Śnieg łagodzi siarczyste mrozy. Robi się cieplej i mniej mroźnie. Chyba też dlatego, że jak pada śnieg jest niż, który zimą przynosi nieco łagodniejszą temperaturę.


2. Jest czyściej - doskonała biel pokrywa brudy, odchody i resztki, których tak się brzydzę na ulicach.

3. Jest cieplej - ponoć śnieg jest doskonałym izolatorem. Albo siła sugestii, albo tak właśnie jest, bo czuję, że mi ciepło idąc wśród śniegu. A może dlatego, że po prostu żeby przedostać się nieodśnieżonym chodnikiem, trzeba w to włożyć na tyle dużo wysiłku, że mi się po prostu cieplej robi. :)

4. Jest CISZEJ! Śnieg jest doskonałym izolatorem akustycznym! Niweluje echo, dźwięk się nie kumuluje i nie odbija! Nawet ciężarówki cichutko przemykają ulicami. A może... po prostu auta wolniej jadą i dlatego jest ciszej?

5. W nocy jest jasno, nareszcie widać co leży na chodnikach i ścieżkach, ja bardzo źle widzę nocami. Często chodzę z włączoną latarką w telefonie, gdy jest ciemno, przez co ludzie się na mnie dziwnie patrzą. "Pies ich lizał"! Chcę widzieć, w co wchodzę! ;) Poza tym wszystkie piękne budynki, kamienice, dworki otoczone śniegiem i podświetlone delikatnym światłem lamp ulicznych robią majestatyczne wrażenie, a ja uwielbiam architekturę.
Na zdjęciu widok, który pstryknąłem stojąc na krawędzi dachu opuszczonego budynku. Uwielbiam przestrzeń, wysokość i panoramy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz