12 mar 2015

Z cyklu: Jak postrzega świat Aspi? [3]

Jak na świat patrzę - logika

Ostatnio zamawiałem pizzę online. To bardzo wygodne rozwiązanie, bo nie muszę brudzić rąk pieniędzmi, dotykać rąk dostawcy, napiwków dawać, ani reszty liczyć, tylko wszystko opłacam przez internet. No więc zamówiłem. Pojawił się komunikat taki jak na zdjęciu, spójrzcie na następujący fragment tekstu:

"restauracja (...) poda szacowany czas dostawy. Zwykle trwa to do 30 sekund, ale może zabrać kilka minut".

Pierwszy mój odruch, to wstać i podejść do drzwi, żeby odebrać pizzę. Niestety ani po 30 sekundach, ani po kilku minutach nikogo nie było pod drzwiami.

Po chwili zastanowienia doszedłem do wniosku, że tak naprawdę komunikat błędnie poinformował mnie, że 30 sekund to czas potrzebny tylko na weryfikację, a nie na dostawę. Rozwiązanie tej zagadki zajęło mi około 2 minut. Świat jest skomplikowany i czasem zastawia pułapki logiczne! :)

Pizza została dostarczona po 22 minutach.

Ps. Kiedyś na studiach miałem przedmiot pt. Logika. Zawsze miałem z tego przedmiotu piątki. Nie wchodzi w grę możliwość popełnienia przeze mnie w tej sytuacji błędu logicznego. Chyba... ;)
 
Ps. 2. Martwi mnie, że zajmuję się takimi pierdołami... 
 
 

2 komentarze:

  1. Skąd ja to znam...
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. A dla mnie logiczne- jet to ze "to" oznacza szacowanie czasu dostawy a nie sama dostawe.
    Mam nadzieje ze jest zrozumiale o co mi chodzi ;)

    OdpowiedzUsuń