23 kwi 2016

Szkolenie w Warszawie - wrażenia po...

Drodzy Ludzie!

Zgodnie z zapowiedzią, w czwartek o 17. odbyło się szkolenie z komunikacji z osobą z Zespołem Aspergera.

Było to dla mnie bardzo stresujące doświadczenie, bo pierwszy raz w kontakcie z Wami przestałem być anonimowy. Wszystkim przybyłym dziękuję z całego serca (zlokalizowanego chyba w głowie) za bardzo dużo ciepła, zrozumienia naszych wspólnych problemów i serdeczności, jakie mi okazaliście w trakcie spotkania. Bardzo dobrze się z Wami czułem i moim zdaniem - spotkanie było wartościowe! Poznałem fantastycznych ludzi - na spotkaniu były mamy dzieci z ZA - to zrozumiałe. Ale byli też ojcowie, babcia i dziadek aspika, nauczyciele i psychologowie! To był dla mnie zaszczyt występować przed tak zacnym gronem, chociaż niektóre tematy, o których mówiłem były dla mnie niezwykle trudne. Natomiast moje nastawienie było takie, żeby otworzyć się ze swoim wnętrzem w pełni i bez tajemnic. Zresztą empatia i wyczucie z Waszej strony, które dało się wyczuć bardzo mi to zadanie ułatwiało. Za to też Wam dziękuję!







Dziękuję Wam też za wszystkie rozmowy - szczególnie za te, które udowodniły mi jedno - głód Waszej wiedzy, chęć kolejnych spotkań, warsztatów i metod zrozumienia i dotarcia do takich osób jak ja i ludzie ode mnie kilkanaście/dziesiąt lat młodszych. Wiem, że niektórzy z Was bardzo by chcieli porad/wiadomości/informacji i metod budowania relacji z nastoletnimi aspimi, którzy sprawiają dodatkową trudność związaną z bardzo trudnym wiekiem dojrzewania. Niedługo o tym post, specjalnie dla Ewy i Sylwii.

Iza i Radek - świetne małżeństwo, które bardzo mi pomogło w organizacji tego szkolenia. Zaprosili mnie również wieczorem na fantastyczny posiłek. Są bardzo aktywnymi ludźmi i już niedługo będą mieli dla Was - ludzi kochających i zajmujących się aspikami bardzo ciekawą propozycję i inicjatywę, w którą i ja pragnąłbym się włączyć. Póki co - polecam zapisać się do grup, którą stworzyli dla osób związanych z ZA - Razem zrozumiemy ASy oraz Zrozumieć AS'a, gdzie rodzice wymieniają się doświadczeniami.

Bardzo starałem się odpowiedzieć Wam na wszystkie pytania będąc szczery i otwarty w każdej dziedzinie, którą poruszaliśmy. Mam nadzieję, że taka forma spotkań była dla Was pożyteczna! Do zobaczenia! :)

3 komentarze:

  1. Dziekuje serdecznie, to bylo niezwykle inspirujace spotkanie.

    Zgodnie z obietniaca podsylam tytul ksiazki dla dzieci o powiedzonkach "Co to znaczy..." G. Kasdepke (jest tez w postaci audiobooka) - to sa 2 czesci.
    Do luznego studiowania albo sprawdzania na biezaco przydaje sie tez synowi "Ilustrowany sliwnik frazeologiczny" wydawnictwa GREG.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja także dziękuję za to niezwykłe spotkanie i proszę o więcej. Pozdrawiam majowo ze Śląska!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały wpis! Naprawdę przydatne porady przedstawione na Twoim stronie. Podziwiam Twą wkład w pisanie tak przydatnych materiałów. Chciałby również zaprezentować odwiedzenie własnego serwisu, gdzie też znajdziesz wartościowe informacje dotyczące mody. Polecam do link mój blog. Przyjemnego czytania!

    OdpowiedzUsuń