1 lut 2019

Trudne rozmowy rodzica z nauczycielem.


Drogi rodzicu! Jeżeli wchodzisz lub podtrzymujesz konflikt z nauczycielem, to jakim cudem chcesz nauczyć swojego AS'a radzić sobie z kontaktem z innymi ludźmi? Efekt będzie taki, że zamknie się w sobie i wycofa z większości interakcji! Będzie mu jeszcze trudniej zdobyć pracę i założyć rodzinę! Serio tego chcesz dla swojego dziecka?



Szanuję rodziców, którzy potrafią rozmawiać z nauczycielami. Tak samo, jak szanuję nauczycieli, którzy potrafią i chcą rozmawiać z rodzicami. Niestety - ani jednych, ani drugich zwykle nikt nie uczy ani negocjacji, ani asertywności, ani zarządzania konfliktem, ani budowania pozytywnych relacji.

Podróżując po szkołach, przedszkolach, liceach często zastaję obraz rozpaczy: grupki roszczeniowych, agresywnych rodziców z wiecznymi pretensjami i pełnymi "dobrych rad" jak nauczyciel powinien traktować ich dzieci. Z drugiej strony - nauczyciel nie potrafiący rozmawiać, równie chętnie wchodzący w konflikt jak rodzic, popełniający banalne błędy, nie wiedzący jak radzić sobie z presją. Bywa, że szkoły zamawiają szkolenia z radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi - zdecydowanie za rzadko.

Poruszając tematy związane z autyzmem - dowiaduję się często rzeczy, od których włos się jeży na głowie - oto np. wczoraj nauczyciele oświadczyli mi, że w ich szkole rodzice zdecydowanie protestują przeciwko (cytuję) "publicznym ocenianiu uczniów na lekcji", co rzekomo uniemożliwia pracę uczniów metodą projektową. To ja się pytam - od czego jest nauczyciel w takim razie? Zaleciłem wówczas oceniać pracę ucznia, nie zaś jego osobiście.

Dostaję również masę listów oraz mogę nieraz poczytać sobie Wasze komentarze na facebooku i na youtubie. Komentarze bardzo źle wróżące. Komentarze rodziców chwalących się walką ze szkołą, nasyłaniem kuratorium, nagrywaniem słów pedagogów dyktafonem, procesami, policją, którą się nasyła na szkołę... Naprawdę żenada... a gdzie tu dziecko? Dlaczego ono musi na to patrzeć, dlaczego rodzic zamiast współpracować - idzie na wojnę? Tak się nie wygrywa konfliktów ze szkołą. Tak się szkodzi własnemu dziecku, które staje się zależne od walk jego rodziców wyrastając na totalnie niesamodzielną osobę!

Sprawa jest trudna i kontrowersyjna - im więcej problemów wokół nauki dziecka - tym więcej potencjalnych sytuacji generujących niezrozumienie często przeradzający się w konflikt. Niektórzy nauczyciele pracują nad rozwiązaniem, próbują się dokształcać i brak wiedzy w tym zakresie (na pedagogice nie uczy się nauczycieli technik negocjacyjnych). Ale zrozpaczeni rodzice - zaniedbanie pod względem wiedzy jak "załatwić sprawę" są zdani jedynie na siebie, fora pełne hejtujących, agresywnych "doradców", którym nie zależy zbyt mocno na dobry dziecka, tylko na wiecznej walce z powodu skrywanej zadry w sercu i/lub upokorzeniu.

W poniższym materiale pragnę przedstawić podstawową zasadę konstruktywnego załatwiania spraw pomiędzy rodzicem a nauczycielem w myśl jednej z najważniejszych zasad w budowaniu relacji - tak w biznesie, jak i w szkole - a jest nią REGUŁA LUBIENIA I SYMPATII opracowana przez Roberta Cialdiniego (chętnych odsyłam do książki - R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, GWP Sopot 2016, str. 185).

Mówi ona w skrócie, że ludzie są bardziej spolegliwi, łatwiej ulegają tym osobom, które lubią. W myśl tej zasady - aby rozwiązać jakąkolwiek trudną sprawę ze szkołą, w pierwszej kolejności należy się postarać o zbudowanie pozytywnej relacji z wychowawcą, nauczycielami, dyrekcją. Wówczas będzie im łatwiej ulegać Twoim prośbom, łatwiej będzie im i Tobie się rozmawiało, a dziecko pozna bezstresowy i bardzo skuteczny model radzenia sobie w życiu w kontakcie z innymi ludźmi.

33 komentarze:

  1. A na jakich zasadach przyjezdzasz do szkół?

    OdpowiedzUsuń
  2. Osoby z ZA na ogół nie chcą zakładać rodzin (ponad 80%) a wychowywanie dzieci uważają za zajęcie nudne i bezsensowne, które - koniec końców - i tak przegrywa z fiksacjami. Nie oznacza to, że nie chcą mieć partnerów. Małżeństwo - owszem, dzieci i teściowie - nie. Takie podejście jest raczej normą na spektrum. Okazuje się, że wśród nielicznych wyjątków, które posiadają potomstwo, wilcza część to tzw. wpadki, albo przykłady świadomych decyzji, ale na odczepnego - "no dobra kochanie, niech już ci tam będzie", zupełnie jakby chodziło o kupno depilatora, który ma uszczęśliwić kobietę, a facet jedynie do tego dopłaca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I niestety, ale to jest chleb powszedni. Narobią dzieci, a wychowywaniem zajmują się dziadkowie, bo rodzicom-aspergerowcom się nie chce. Takie kwestie, to trzeba ustalać na początku znajomości z osobą autystyczną, a później mocno się zabezpieczać. Stosowanie pigułek i prezerwatyw jednocześnie wcale nie jest grubą przesadą. Prostytutki na ogół jadą na takiej kombinacji i praktycznie nie mają żadnych problemów. W każdym razie, apeluję o więcej odpowiedzialności i świadomych decyzji, a nie o zdawania się na wypadki losowe.

      Usuń
    2. Nihil novi. Od lat czytam, że ludzie autystyczni mają inaczej skonstruowaną piramidę Maslowa. Dostrzegam ewolucję poglądów na to, jacy to ci autyści są. Kiedyś uważano ich za totalnych, aspołecznych odludków. Później nastała moda na "udowadnianie", że
      w zasadzie, to specjalnie się nie różnią od nas. Koniec końców doczekaliśmy się weryfikacji tych bzdur i praktycznie powrót do punktu wyjścia. Ludzie autystyczni faktycznie są aspołeczni, choć zdarzają się rzadkie wyjątki. Weźmy, pierwszą z brzegu - Temple Grandin. O perypetiach Einsteina - nie muszę wspiminać. Fakt, że miał żonę i dwóch synów niczego nie dowodzi. Brutalnie ujmując, pozbył ich się i płacił alimenty. Na szczęście miał pieniądze na to. W ogóle, to przywiązanie autystów do innych ludzi jest żadne. Może robią wyjątki dla partnerów, albo rodziców, ale to wszystko.

      Usuń
    3. Że nie chcą mieć dzieci, to w sumie nie dziwi. Na dobrą sprawę, to i zwykli mężczyźni nie chcą mieć dzieci - jeżeli przez "chęć" rozumieć jakąś wrodzoną potrzebę. Mężczyźni mają potrzebę uprawiania seksu, co w bardziej zamierzchłych czasach prowadziło do prokreacji. Dziś, dzięki antykoncepcji, oddzielono fizyczną przyjemność od przetrwania gatunku. Jeśli faceci rzeczywiście chcą mieć dzieci, to jest to na ogół potrzeba dyktowana kulturowo. Podobnie zresztą, jak z posiadaniem samochodu i domu jednorodzinnego. W mieście, spokojnie można mieszkać w niewielkim mieszkaniu, dojeżdżać metrem, autobusami, czy tramwajami. Wcale nie potrzeba chałup po 200 m^2. Tego typu zachcianki, to w zasadzie fanaberie będące wynikiem otumanienia przez rozmaite ideologie, doktryny społeczne, czy religie. Można się tego oduczyć wybierając psychoterapię.

      Usuń
    4. I właśnie w tym rzecz, że chęć posiadania dzieci nie jest jakąś tam pierwotną, wrodzoną preferencją (jak potrzeby seksualne), tylko pewną zachcianką wynikającą z dorastania w konkretnej kulturze. Porównanie do kupna telewizora, domu, czy samochodu jest OK. Można się spodziewać, że u ludzi, którzy od małego nie nasiąkli otaczającą kulturą, tego typu potrzeba nigdy nie wystąpi. U aspergerów jest to bardzo prawdopodobne, zwłaszcza gdy nie mieli młodszego rodzeństwa, ani styczności z małymi dziećmi u ciotek, wujków, czy sąsiadów.

      Usuń
  3. Hm...ja kiedyś weszłam sobie na forum, na którym autystycy próbowali ustalić jacy są neurotypowi. Wtedy dopiero zrozumiałam na czym polega nasz błąd w ciągłym gadaniu o tym jacy to są oni. Neurotypowi są nieskończenie różni i autystycy są nieskończenie różni. Znam takich autystyków co mają wiecznie za dużo bodźców z zewnątrz i wolą być sami, znam takich co mają wieczny niedosyt bodźców i ciągle by szaleli. Ludzie są po prostu rożni.
    Pozdrawiam pana Krzysztofa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Problem w tym, że tymi uogólnieniami krzywdzi się poszczególne grupy autystów. Ostatnio modne jest wspominanie, że w sumie osoby autystyczne chcą mieć przyjaciół, tylko nie wiedzą jak zagaić. Zaraz po czymś takim wyskoczy jakiś agresywny autyk-indywidualista, który twierdzi, że nigdy nie odczuwał potrzeby posiadania znajomych. Dużo mówi się o ludziach, którzy chcą pracować, ale mają problemy ze współpracownikami. Olewa się z kolei osoby, które nie chcą pracować zespołowo, bo nie daje im to żadnej satysfakcji. Tak - osoby, które nie chcą a muszą, choć teoretycznie mogłyby się przekwalifikować, ale nie mogą ze względu na to, że poza ich sztywnymi fiksacjami, nie mają praktycznie innych zainteresowań. To są przykłady ofiar swoich zbyt wąskich i zbyt pochłaniających obsesji.

      Usuń
  4. Kiedy znalazłem dr Padmana, desperacko potrzebowałem przywrócić mojego byłego kochanka. Zostawił mnie dla innej kobiety. Stało się to tak szybko i nie miałem nic do powiedzenia w tej sytuacji. Po prostu rzucił mnie po 2 latach bez wyjaśnienia. Kontaktuję się z dr. Padmanem przez jego stronę internetową, a on rzucił zaklęcie miłosne, aby pomóc nam wrócić. Krótko po tym, jak rzucił zaklęcie, mój chłopak zaczął pisać do mnie SMS-y i poczuł się okropnie z powodu tego, przez co mnie przedłożył. Powiedział, że jestem najważniejszą osobą w jego życiu i teraz o tym wie. Odkąd Dr. Padman mi pomógł, mój partner jest bardzo stabilny, wierny i bliższy mnie niż wcześniej. Bardzo polecam dr Padmana każdemu, kto potrzebuje pomocy. padmanlovespell@yahoo.com m. {padmanlovespell@yahoo.com m} zadzwoń do Whatspp: +1 949 229 3867.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam wszystkich, bardzo się cieszę, że mogę podzielić się ze wszystkimi moim niezapomnianym doświadczeniem, w jaki sposób dr ADELEKE pomógł mi rzucić zaklęcie, które uczyniło kobietę, którą zawsze kochałem, ale nigdy nie zwróciłem jego uwagi, w końcu odwzajemnił się potężnym zaklęciem dr. ADELEKE .... to była tylko niespodzianka, bo to było marzenie kobiety, które chcę mieć w swoim życiu i w końcu się spełniło po moim spotkaniu z dr ADELEKE .... Dr ADELEKE jest na WhatsApp, jeśli masz jakiś problem, który Ci przeszkadza ( +27740386124) lub e-mail (aoba5019@gmail.com). Pomoc dr ADELEKE nie ma sobie równych. Podziękujesz mi później

    OdpowiedzUsuń
  6. Mąż zostawił mnie dla młodszej kobiety i byłam zdruzgotana. To było tak, jakby miała go pod wpływem złego zaklęcia, Saul z dnia na dzień zwrócił się przeciwko mnie bez żadnego ostrzeżenia. Zdarzyło się to w zeszłym roku, byłem zdesperowany, więc korzystałem z każdej strony rzucania zaklęć, którą udało mi się znaleźć, bez żadnych rezultatów. Przyjaciel wysłał mnie do dr Adeleke i skontaktowałem się z nim. Zaczął ze mną pracować w czerwcu. Dzięki całej jego wspaniałej pracy, mój mężczyzna i ja znów jesteśmy razem. Jestem tak szczęśliwy i zaszczycony, że mam po swojej stronie tak wspaniałą osobę jak ty. Dziękuję Ci! Skontaktuj się z aoba5019@gmail.com i na WhatsApp: + 27740386124

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój mąż wrócił do domu kilka tygodni temu. W tej chwili idziemy razem na poradnictwo, modlitwę i czytanie nabożeństw oraz uczęszczamy do kościoła. Powiedział mi, że jest mu przykro z powodu tego, jak mnie zranił i że naprawdę mnie kocha. Nadal stoję jako mój mąż. Dla tych, którzy mają nadzieję, że ich bliscy wrócą do domu! skontaktuj się z dr Adeleke, a on przywróci twoje małżeństwo, tak jak zrobił to dla mnie.
    Jego adres e-mail to (aoba5019@gmail.com) lub WhatsApp (+27740386124). Skontaktuj się z nim już dziś, jeśli potrzebujesz jego pomocy w swoim związku lub w jakimkolwiek innym przypadku.
    1) Zaklęcia miłosne
    2) Utracone zaklęcia miłosne
    3) Zatrzymaj zaklęcia rozwodowe
    4) Zaklęcia ślubne
    5) Zaklęcie ciąży
    6) Łamanie zaklęć
    7) Zaklęcie śmierci
    8.) Chcesz awansować w swoim biurze
    9) chcesz zadowolić swojego kochanka
    10) Loteria
    Skontaktuj się z tym wspaniałym człowiekiem, jeśli masz jakiekolwiek problemy, aby uzyskać trwałe rozwiązanie przez (+27740386124)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam wszystkich mam na imię Buma ze Stanów Zjednoczonych. Życie było bezbarwne, zanim dr Adeleke Oba pomogła mi zaklęciem miłosnym połączyć się z ojcem moich dzieci. Moja wola życia i cieszenia się życiem powróciła teraz, gdy moja rodzina została ocalona. Już nigdy nie poczuję się samotna. Dziękuję dr Adeleke Oba za sprowadzenie mojego męża z powrotem do mnie. Każdemu, kto zmaga się w małżeństwie lub związku, polecam dzisiaj dr Adeleke Oba. Wiem, że może rozwiązać twój problem, ponieważ jestem żywym świadkiem jego wspaniałej pracy. Skontaktuj się z dr Adeleke Oba, on również rozwiąże Twój problem. E-mail: aoba5019@gmail.com Zadzwoń/numer Whatsapp: +27740386124

    OdpowiedzUsuń
  9. Nazywam się Zola La Rosa, widziałam w internecie komentarz o tym, jak dr Adeleke Oba sprowadziła swojego męża, który wyjechał na miesiące. Skontaktowałem się z dr Adeleke Oba, powiedział mi, co mam robić i zrobiłem zgodnie z jego instrukcjami. Na początku bałam się, ale zgodnie z tym, co powiedział: „Twój mąż wróci za 48 godzin” I tyle, nagle wszystko się zmieniło. Teraz znów jestem szczęśliwy. Możesz skontaktować się z Adeleke Oba pocztą.

    aoba5019@gmail.com

    Tekst WhatsApp
    +27740386124

    OdpowiedzUsuń
  10. Widziałam w sieci komentarz, jak UDAMA ADA sprowadziła swojego męża, który wyjechał na tygodnie. Skontaktowałem się z Buddą, powiedział mi co mam robić i zrobiłem zgodnie z jego instrukcjami. To wszystko, nagle wszystko się zmieniło. Teraz znów jestem szczęśliwy. Jeśli przeżywasz trudne chwile w swojej rodzinie, firmie i życiu, możesz skontaktować się z UDAMA ADA poprzez e-mail: ( udamaada@gmail.com )

    Tekst WhatsApp
    +27 (658) 978-226

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień dobry, nazywam się Emma. Jestem tutaj, aby zeznawać o czarodzieju, którego poznałem w Internecie, który pomógł mi w uratowaniu mojego małżeństwa, które już się rozpadło. Spotykam się z nim online i nazywa się UDAMA ADA, powiedział mi, żebym nie martwiła się o mojego męża, że powinnam mu zaufać, że mój mąż wróci do mnie w ciągu 2 dni, co zrobiłam i dostałam rzeczy, na które potrzebował zaklęcia ja, teraz znów jestem szczęśliwa, bo mój mąż jest tu obok mnie i znów jesteśmy razem szczęśliwi. Chcę powiedzieć, że Bóg zapłać obficie amen. możesz skontaktować się z nim przez (+27 65 897 8226) lub e-mailem (udamaada@gmail.com). Powiedział, że leczy również wszelkiego rodzaju choroby, do których też można się do niego zwrócić po więcej szczegółów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Powrót do byłego kochanka, pilnie z zaklęciem miłosnym, jest naprawdę najlepszym rzucającym zaklęcie ze 100% gwarancją. nazywam się Barbara Hurtado. Nigdy nie wierzyłem w zaklęcia miłosne ani magię, dopóki nie skontaktowałem się z tym czarownikiem o imieniu DR ISIKOLO, o którym tak wiele osób zeznawało w Internecie, jest potężny. Mój partner zaczął źle się zachowywać i mieć romans z nieznaną mi kobietą po ciężkich i trudnych czasach i zostawił mnie. przeszliśmy razem, a moje życie wywróciło się do góry nogami, ponieważ nasz związek trwa od 4 lat. Naprawdę go kochałem. powiedziałem mu, co się stało i wyjaśniłem mu sytuację, na początku byłem niezdecydowany, sceptyczny i pełen wątpliwości, ale po prostu spróbowałem i w ciągu 2 dni, po spełnieniu wymagań i zapewnieniu wszystkiego, czego potrzebował, aby pracować dla mnie, mój człowieku zadzwonił do mnie sam i przyszedł do mnie z przeprosinami, że wszystko zostało załatwione z mamą i rodziną i było naprawdę niesamowite i jestem dumny mogąc zeznawać i doceniać DR ISIKOŁO, ponieważ jest po prostu najlepszy, jakiego można znaleźć gdziekolwiek. możesz skontaktować się z dr ISIKOLO na jego e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com lub jego WhatsApp/Viber pod numerem: +2348133261196.

    OdpowiedzUsuń
  13. W przeszłości zmagałam się z moim mężem, co doprowadziło do rozwodu z moim pierwszym mężem. Po tym, jak ja i mój były mąż rozwiedliśmy się, miałem kolejną szansę na ponowne małżeństwo i zaledwie 5 lat mojego drugiego małżeństwa nastąpił kolejny rozwód, który prawie zabił mnie emocjonalnie. Zostałam przez kolejne dwa lata, niezamężna i samotna matka. Szczerze mówiąc nie byłam z tego bardzo zadowolona, ​​ponieważ każda kobieta potrzebuje mężczyzny w swoim życiu, był czas, kiedy zobaczyłam moje pierwsze zdjęcie męża i zdałam sobie sprawę, jak bardzo go kochałam i tęskniłam za nim. Próbowałem się do niego dostać, ale powiedziano mi, że ruszył dalej ze swoim życiem i możemy już nigdy nie być razem. Gorzko płakałem tamtej nocy myśląc, że straciłem mężczyznę, którego tak bardzo kochałem. Poprosiłem o radę, co robić, a mój przyjaciel dał mi kontakt z DR ISIKOLO, skonsultowałem się z nim i jak najlepiej swoimi potężnymi zaklęciami pomógł mi zaklęciem miłości małżeńskiej, aby zwrócić mi mojego byłego męża , w ciągu zaledwie 2 dni spotkałem się z duchowym spotkaniem modlitewnym z DR ISIKOŁO w moim życiu wszystko odwróciło się na dobre, teraz znów szczęśliwie mieszkam z moim pierwszym mężem i rozwiązuję problemy rozwodowe. z pomocą DR ISIKOLO jest człowiekiem mądrości i troski, który potrafi rozwiązać wszystkie problemy w zerwanym związku z miłością. skontaktuj się z nim, aby uzyskać rozwiązania wszelkiego rodzaju problemów w związku. Wyślij do niego e-mail na adres: isikolosolutionhome@gmail.com Możesz również wysłać mu WhatsApp na +234-8133261196

    OdpowiedzUsuń
  14. USŁUGI DR ISIKOLO SĄ TESTOWANE I ZAUFANE. Nazywam się Senna Rayan. Świetny DR ISIKOLO jest naprawdę potężny i doskonale wie, jak wykonywać swoją pracę. Gdyby nie on, nie wyobrażam sobie, co by się stało. Mój były zawsze się ze mną kłócił i zawsze mnie maltretował. Zaczął zachowywać się dziwnie i śmiesznie i zostawił mnie bez powodu dla innej dziewczyny. Myślałem, że zniknęła cała nadzieja. Szukałem pomocy w internecie i trafiłem na dr isikolo. Widziałem o nim tyle świadectw. Byłem zachwycony i skontaktowałem się z nim na jego e-mail i powiedziałem mu, co się dzieje. Roześmiał się i zapewnił, żebym się uspokoił, że mi pomoże i że mój ex wróci błagając mnie. Wykonał swoją pracę i rzucił na mnie zaklęcie, a za 2 dni mój były przyszedł z przeprosinami, tak jak mi powiedział. Dziś oboje mieszkamy razem i jesteśmy zakochani jeszcze bardziej niż przed jego wyjazdem. Skontaktuj się z Wielkim DR ISIKOLO dla własnej pomocy. Możesz skontaktować się z nim pod adresem e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com Możesz również skorzystać z WhatsApp/Viber pod numerem +2348133261196.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nazywam się Lydia Zepa. Kiedy mój mężczyzna mnie opuścił, byłam w szoku i złamanym sercem i nie mogłam się opanować przez wiele miesięcy. Zrobiłem wszystko, co mogłem, aby go odzyskać, ale bezskutecznie. Wyjechałem do innego miasta z nadzieją, że będę mógł zacząć wszystko od nowa. Skontaktowałem się z innym mężczyzną, z którym starałem się jak najlepiej przebywać, ale nie wyszło, ponieważ nie mogłem go pokochać. Wiedziałem, że nadal kocham i chcę, aby mój mężczyzna wrócił do mnie. Zacząłem więc szukać pomocy i wtedy znalazłem DR ISIKOLO z różnych poglądów, o których czytałem. Rozmawialiśmy i sprawiłem, że zrozumiał wszystko, co musiałem wiedzieć, uwierzyłem w niego i przestrzegałem procedur. Pracował dla mnie i przywrócił miłość i więź między mną a moim mężczyzną, a tuż po 48 godzinach, jak obiecał, Mój mężczyzna szukał mnie i zaczęliśmy rozmawiać, a on przyszedł, aby zobaczyć mnie, gdzie jestem, i wymyśliliśmy rzeczy i staliśmy się szczęśliwi znowu razem. DR ISIKOLO jest godny zaufania i może ci pomóc, jeśli skontaktujesz się z nim w jakiejkolwiek sprawie. Po prostu wyślij mu SMS-a przez WhatsApp +2348133261196 lub napisz na adres: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem dzisiaj bardzo szczęśliwa z rodziną. Mam na imię Angela, mieszkam w USA, mąż zostawił mnie na rok i tak bardzo go kocham, że od tamtej pory szukam sposobu, aby go odzyskać. Wypróbowałam wiele opcji, ale nie wyszło, dopóki nie spotkałam znajomego, który przedstawił mnie dr UDAMA, rzucającemu zaklęcia, który pomógł mi sprowadzić męża po 2 dniach. Mój mąż i ja żyjemy dziś razem szczęśliwie, ponieważ postępowałam zgodnie z instrukcjami wspaniałego dr UDAMA. Ten człowiek jest świetny, możesz się z nim skontaktować przez e-mail: (udamaada@gmail.com). a jego bezpośredni numer kontaktowy i WhatsApp to (+27658978226) Teraz doradzę wszystkim poważnym osobom, które znalazły się w tego rodzaju problemie, aby skontaktowały się z nim teraz, aby uzyskać szybkie rozwiązanie bez stresu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mój dom był wypełniony niekończącymi się problemami i nieszczęściami, które doprowadziły do ​​rozwodu, którego nigdy nie chciałam z mężem. Wszystko się załamało i poszliśmy własnymi drogami. Próbowałam iść dalej, ale było to dla mnie bardzo trudne, ponieważ nadal kochałam mojego męża, a moja córka zawsze płakała, chcąc odzyskać ojca. Nie miałem innego wyjścia, jak szukać pomocy, co skłoniło mnie do skontaktowania się z DR DAWN po zobaczeniu tylu dobrych uwag na temat jego pracy. Zapewnił mnie, że pogodzi mnie i mojego męża swoim zaklęciem pojednania, które zrobił. Cieszę się, że mogę powiedzieć wszystko, że osiągnąłem pożądany rezultat po 2 dniach, miłość i szczęście zostały przywrócone i wróciliśmy do siebie i wierzę, że to dla nas na zawsze i wszystko dzięki DR DAWN za zrobienie tak wiele dla ratowania mojej rodziny . Nigdy nie jest zbyt zajęty, by komukolwiek pomóc. Więc skontaktuj się z nim teraz, jeśli również potrzebujesz pomocy. napisz do niego teraz przez: ( dawnacuna314@gmail.com ) Whatsapp: +3550685677099 / +2349046229159 Ten komentarz z uznaniem pochodzi od Julii Lorenzo.

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy masz złamane serce? Nie rozpaczaj, niech dr Ige Ajayi pomoże ci przywrócić twojego byłego", jest naprawdę prawdziwym i szczerym rzucającym zaklęcia miłosne, przywrócił mojego męża. Jestem MARINA CARLOS ze Stanów Zjednoczonych, bardzo się cieszę mój mąż wrócił po tym, jak zostawił mnie dla innej kobiety.Mój mąż miał romans ze współpracowniczką i tak bardzo kocham męża, ale zdradził mnie ze swoją współpracowniczką i tą dziewczyną, myślę, że wykorzystała wiedźmę lub czarna magia na męża, żeby się ze mną nie ożenił i to było tak krytyczne i nieproszone, że płaczę całymi dniami i nocami, że Bóg przyśle mi pomocnika, który przywróci mojego męża!Byłam naprawdę zdenerwowana i potrzebowałam pomocy, więc spojrzałam online w celu uzyskania pomocy i natknąłem się na stronę internetową, która sugerowała, że ​​dr Ige Ajayi może pomóc ci szybko przywrócić byłego męża. Więc poczułem, że muszę spróbować. Skontaktowałem się z nim, a on powiedział mi, co mam robić, i zrobiłem to , potem rzucił na mnie zaklęcie miłosne.Po 16 godzinach mój mąż faktycznie zadzwonił do mnie i powiedział, że bardzo za mną tęskni, o mój Boże!Byłam taka szczęśliwa i dziś znów jestem szczęśliwa dowcip h mój mąż i żyjemy razem szczęśliwie i dziękuję potężnemu rzucającemu zaklęcia dr Ige Ajayi, jest tak potężny, że postanowiłam podzielić się tutaj moją historią. jeśli jesteś tutaj i twój kochanek cię odrzuca, lub jeśli twój mąż wyprowadza się z inną kobietą, nie płacz już, zgłoś się do niego o pomoc teraz. Oto jego kontakt. Wyślij e-mail na następujący adres: drigeajayi@gmail. com lub Zadzwoń / Whats-app: +2348130035939.

    OdpowiedzUsuń
  19. Miłość jest piękna, gdy masz kogoś, z kim możesz się nią dzielić 💝💝 Dr Ekpen ogiogun jest bardzo autentycznym rzucającym zaklęcia oraz bardzo wyjątkowym i potężnym człowiekiem mądrości. Nie mogłam zajść w ciążę, bo miałam problemy z płodnością. Mój mąż rozwiódł się ze mną z tego powodu. Byłem tak zmartwiony i ciągle płakałem, a nawet myślałem o popełnieniu samobójstwa, ale mój przyjaciel przedstawił mnie wspaniałemu człowiekowi o imieniu Dr Ekpen ogiogun, który również pomógł jej z jej problemem. Dała mi jego e-mail, a ja skontaktowałem się z nim i wszystko mu wyjaśniłem. Zapewnił mnie, że mi pomoże i nie powinienem się martwić. Dr Ekpen ogiogun przywrócił radość mojemu życiu i mojej rodzinie, przywracając mi męża swoimi duchowymi mocami, zmuszając mnie do zajścia w ciążę, lecząc chorobę nowotworową mojej siostry, lecząc także wirusa hiv mojego kuzyna jego specjalnym moce, a także zmusił mojego przyrodniego brata do wygrania na loterii 2 milionów dolarów. Dr Ekpen ogiogu to naprawdę utalentowany, niesamowity i bardzo dobry człowiek, który naprawdę wie, jak lepiej wykonywać swoją pracę, a gdyby nie on, do czego by się zwróciło moje życie? Dr Ekpen ogiogun dziękuję bardzo i nigdy nie przestanę mówić o twoich wielkich czynach. Słowa nie są w stanie wyrazić, ile dobrego zrobiłeś dla mnie i mojej rodziny i wierzę, że nawet tysiąc słów nie wystarczy, aby opisać Twoje dobre, wspaniałe dzieła. Jeśli potrzebujesz pomocy duchowej, dlaczego nie pobiec do dr Ekpen ogiogun? po prostu skontaktuj się z dr Ekpen ogiogun na jego e-mail: (ekpenogiogunspellcaster@gmail.com) A on ci pomoże. Dr Ekpen ogiogun jest nieszkodliwy, bezpieczny i niezawodny, więc skontaktuj się z nim już teraz i uzyskaj rozwiązanie. Dziękuję dr Ekpen ogiogun. ekpenogiogunspellcaster@gmail.com lub jego numer Whatsapp. +2347045604010

    OdpowiedzUsuń
  20. Cieszę się, że znalazłem się wśród setek osób na całym świecie, które mogą opowiedzieć komukolwiek o uczciwości i dobroci DR ISIKOLO. Jeśli chodzi o problemy małżeńskie lub w związku, z pewnością jest najlepszym, jakiego można znaleźć wszędzie. Straciłam piękny związek, jaki miałam z moim partnerem i DR ISIKOLO, wkroczyłam w moją sprawę, a reszta to już historia, a ja i mój partner jesteśmy razem w szczęściu i przytłaczającej radości. Bez wątpienia najlepiej radzi sobie w trudnych sytuacjach. jeśli masz podobne lub miłosne problemy, po prostu wyślij mu SMS-a przez Viber/WhatsApp +2348133261196 lub napisz do niego na adres: (isikolosolutionhome@gmail.com)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nazywam się Greta Jokūbas i pochodzę z Litwy. Zawsze obiecywałem, że polecę cię ludziom, którzy również mogą potrzebować twojej pomocy, ponieważ znalezienie twojego e-maila było najlepszą rzeczą, jaka mi się kiedykolwiek przydarzyła, doktorze Ige Ajayi, jesteś najbardziej troskliwym i współczującym człowiekiem, jakiego mam znany. Byłem tak przygnębiony po tym, jak byłem pozbawiony miłości przez prawie pięć lat. Poprosiłem o ponowne połączenie zaklęcia miłosnego i zdumiewająco zadziałało. Żyję szczęśliwie z najcudowniejszym żyjącym mężczyzną i właśnie o to się modliłam. Dziękuję Dr. Ige Ajayi to za mało, biorąc pod uwagę to, co dla mnie zrobiłeś, więc zdecydowałem się podzielić tym świadectwem twojej pracy rąk z całym światem, aby dowiedział się o twojej dobrej pracy dla mnie. Możesz skontaktować się z tym mężczyzną w sprawie jakichkolwiek problemów z relacjami, a on również ci pomoże. Kontakt E-mail drigeajayi@gmail.com. Telefon/Whatsapp {+2348130035939}...

    OdpowiedzUsuń
  22. Nazywam się Luca Matteo, to były jedne z najlepszych wakacji w moim życiu, ponieważ odzyskałem żonę w ciągu kilku godzin. Zanim do niego zadzwoniłem, przeczytałem kilka dobrych opinii o doktorze Udamie, ale nie wiedziałem, czy wszystkie te historie są prawdziwe, dopóki nie odzyskałem żony. Po tym, jak odzyskałem żonę, z pomocą dr Udama nauczyłem się dzielić moim świadectwem ze wszystkimi na tej stronie, że dr Udama jest naprawdę potężnym czarodziejem, który odbudowuje każdy zerwany związek lub małżeństwo zaklęciem miłosnym w ciągu kilku godzin. Skontaktuj się z dr Udamą na WhatsApp: (+27 65 897 8226) lub wyślij e-mail na adres (udamaada@gmail.com), a później podziękuj mi..

    OdpowiedzUsuń
  23. Po wielu latach małżeństwa mój mąż składa pozew o rozwód z powodu nowej sekretarki, która została zatrudniona kilka miesięcy temu. Ta kobieta zwróciła mojego męża przeciwko mnie i całej jego rodzinie i wszyscy byliśmy zdezorientowani, jak to zrobiła. Teściowa kilka razy wzywała mojego męża, aby regularnie przychodził na zebrania rodzinne, ale on zawsze odmawiał. Powiedział, że przez te wszystkie lata był niewidomy, a teraz widzi, że po 5 dzieciach nie jestem dla niego kobietą. Jestem z dziećmi w domu mojej matki od 3 miesięcy, zaledwie tydzień temu po szukaniu pomocy w zatrzymaniu rozwodu i odzyskaniu męża. Czarodziej powiedział, że mój mąż będzie mnie szukał w ciągu 24 godzin, że każda zła więź, którą nowa sekretarka stworzyła między nią a moim mężem, zostanie zerwana.
    Kiedy piszę ten komentarz, mój mąż przychodzi rano i wieczorem do mojej mamy, żeby przeprosić, zwolnił sekretarkę. To było szokujące, że mój mąż zrobił to mnie i naszym dzieciom. Podziękowania dla księdza za doskonały rytuał miłosny, który zniweczył plan złego sekretarza i ponownie nas połączył. Od tego czasu nigdy nie napotkaliśmy żadnych problemów w relacjach ani żadnych problemów. voodooconnect60@gmail.com  lub +2348097014925 w WhatsApp, aby skontaktować się z władcą voodoo, który pomoże Ci znaleźć rozwiązania i rozwiązać każdy napotkany problem.

    OdpowiedzUsuń
  24. Chcę tylko skorzystać z kolejnej okazji, by zaświadczyć, co ten wielki czarodziej Władca Voodoo znowu dla mnie zrobił. Kiedy pierwszy raz się z nim skontaktowałem, pomógł mi przywrócić pokój, miłość i szczęście w moim małżeństwie, doprowadzając mnie do ciąży, a także sprawiając, że mój mąż przestał oszukiwać i zaczął zachowywać się odpowiedzialnie. A teraz właśnie zmusił mojego męża do awansu w swoim miejscu pracy, należny mu od dawna, z dodatkowymi korzyściami. Teraz to kolejny poziom szczęścia w mojej rodzinie dzięki temu wspaniałemu, potężnemu i skutecznemu czarodziejowi. Skontaktuj się z nim teraz i poproś o pomoc z jego danymi kontaktowymi voodooconnect60@gmail.com możesz też skorzystać z whatsapp + 234 8097014925... On jest w stanie czynić cuda, po raz drugi zrobił dla mnie cuda.

    OdpowiedzUsuń
  25. Byłam bardzo smutna i zraniona, kiedy mój mąż zdecydował się zostawić mnie dla dziewczyny dużo młodszej ode mnie. Mój mąż jest dość bogaty, więc ma na sobie wiele kobiet. Jest jednak kochającym i troskliwym mężczyzną, ale ta konkretna młoda dama złapała go w szczególny sposób, którego nie mogłem wyjaśnić. W pewnym momencie pomyślałam, żeby odebrać jej życie, bo mój mąż bardzo ją lubił, ale przyjaciółka odwiodła mnie od tego czynu. Musiałem poszukać pomocy duchowej w internecie, a potem przeczytałem o różnych cudownych komentarzach na temat pana voodoo, wiele osób złożyło różne świadectwa o jego dobrych uczynkach i odnowie małżeństwa. Wzięłam jego e-mail voodooconnect60@gmail.com z jednego z zeznań i skontaktowałam się z nim. Powiedziałem mu o moim problemie, a on dał mi instrukcje, których należy przestrzegać, i rzeczy do kupienia. W ciągu siedmiu (7) dni mój mąż odciął wszelkie środki komunikacji ze złą panią, miał wyrzuty sumienia i błagał mnie o przebaczenie. Wielkie dzięki voodoo lordzie i zawsze będę wdzięczny za twoją pomoc. Mam nadzieję, że zobaczysz to świadectwo, ponieważ obiecałem, że je udostępnię, jeśli mi pomożesz. możesz również skontaktować się z nim na whatsApp: +234 8097014925

    OdpowiedzUsuń
  26. Większość ludzi w dzisiejszych czasach cierpi i odczuwa ból w swoich różnych związkach i zdrowiu, ponieważ trudno jest puścić ich prawdziwą miłość, czasami udajemy, że wszystko jest w porządku, ale tak nie jest. Aby mieć ukochaną osobę, staramy się również znaleźć radość i szczęście poprzez więź, którą tworzyliście przez lata. Władca Voodoo jest tutaj, aby pomóc złamanemu sercu i choremu ciału swoimi potężnymi zaklęciami. Jest w stanie przywrócić utracone życie pełne miłości. Jego kontakt to voodooconnect60@gmail.com, Whatsapp +2348097014925. Osobom będącym w związkach lub w związkach małżeńskich, a także problemach zdrowotnych polecam jak najszybszy kontakt z nim. Pomógł również tym, których skierowałem, znaleźć rozwiązania ich własnych problemów. Jest taki autentyczny i szczery. Nie masz nic do stracenia, gdy się z nim skontaktujesz, więc poszukaj pomocy już teraz.

    OdpowiedzUsuń
  27. Dobry dzień! Nazywam się Martina Bonucci i to jest moja historia.. Po 3 latach rozbitego małżeństwa mój mąż zostawił mnie z trójką dzieci i moje życie legło w gruzach. Chciałem to wszystko zakończyć, prawie popełniłem samobójstwo, ponieważ byłem tak przygnębiony. Przez cały ten czas byłem tak emocjonalnie przygnębiony, a życie wydawało się bez sensu. Pewnego pamiętnego dnia, przeglądając internet, natknąłem się na kilka opinii o dr Udamie. Niektórzy zeznali, że przywrócił ich byłego, niektórzy zeznali, że przywraca macicę i leczy choroby za pomocą jego ziół. Bardziej interesowało mnie pojednanie z mężem, które dr Udama umożliwiło w 3 dni. Teraz mój mąż wrócił i od tamtej pory żyjemy szczęśliwie. Dziękuję. Tutaj zostawiam kontakt dla wszystkich. E-mail: udamaada@gmail.com Zadzwoń / Whatsapp: +27 65 897 8226

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie mogłam zajść w ciążę przez 9 lat po ślubie,
    mój mąż i ja tak się martwiliśmy, że przez rok szukałam różnych sposobów na zajście w ciążę, aż spotkałam się z doktorem DAWN, który pomógł mojej najlepszej przyjaciółce zajść w ciążę, kiedy ona nie mogła zajść w ciążę,
    Wytłumaczyłam wszystko temu lekarzowi, a on obiecał mi pomóc, dostarczyłam wszystko o co mnie prosił,
    Ku mojemu zaskoczeniu zaszłam w ciążę w 1 miesiąc i 2 tyg., teraz mam 2 piękne dzieci, wszystko dzięki dr DAWN,
    Skontaktuj się z nim,
    * magia miłości
    * jeśli chcesz odzyskać byłego
    * Zatrzymaj rozwód
    * Przełam obsesje
    * leczy udary i wszelkie choroby
    * zaklęcie ochronne
    * niepłodność i problemy z ciążą

    WhatsApp: +2349046229159

    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    OdpowiedzUsuń