28 cze 2016

Recenzja książki, która powinna być w każdym domu mającym zaszczyt być schronieniem dla ZA!

Drodzy ludzie!

W książkach najbardziej męczą mnie litery, dlatego uwielbiam komiksy i literaturę pociętą ilustracjami, wykresami, schematami i tabelami. Nie znoszę czcionki, w której piszę mojego bloga zanim zostanie opublikowany. Ale do rzeczy...





Tydzień temu fundacja Prodeste ogłosiła premierę książki pt. "Nie jestem kosmitą, mam zespół Aspergera". Skuszony genialnymi rysunkami, postanowiłem nabyć książkę w sprzedaży wysyłkowej i dziś odebrałem to, co mi się należy! :)

Dane techniczne:

Format: A5, ale nie mierzyłem dokładnie, bo nigdzie nie mogę znaleźć miarki
Ilość stron: 136
Ilość ilustracji: 49
Okładka: miękka
Zapach: przyjemny, średnio intensywny
Cena: 29zł w sprzedaży wysyłkowej (plus 6,40 - 14zł opłaty za wysyłkę, również zagraniczną),



Ocena subiektywna:

Wady: 
  • za małe marginesy
  • czcionka mogłaby być czytelniejsza
Zalety:
Autorka książki, Joanna Ławicka - osoba, którą poznałem w internecie, gdy zaczęła mnie bronić przed jednym z moich hejterów, a raczej hejterek (wolę polski odpowiednik tego słowa: nienawistniczka), zrobiła to krótko, elegancko i rzeczowo. Na tyle profesjonalnie, że zacząłem sprawdzać, cóż to za osoba! Okazało się, że jest doktorem pedagogiki, elokwentnym i skromnym fachowcem ze swojej dziedziny. W dodatku łączy ją ze mną diagnoza o posiadaniu zespołu Aspergera, tak więc stwierdziłem, że taka pozycja może być bardzo trafnie napisana...

Nie myliłem się. To najlepsza, jak do tej pory książka opisująca w prosty, krótki i rzeczowy sposób, czym jest ZA. Mnóstwo przykładów, wspaniałe porównania, cała masa porad, opisów i wskazówek nie tylko dla rodziców, nauczycieli, pedagogów i psychologów, ale również BARDZO WAŻNE INFORMACJE dla osób dotkniętych ZA o tym, jacy są, jak czują inni, co może być ze mną nie tak, po czym to poznać i jak sobie radzić!


Drodzy rodzice! Moim zdaniem, możecie wspólnie z Waszą pociechą z ZA usiąść nad tą książką i razem opowiadać, czytać, doświadczać i śmiać się z natury człowieka i otaczającego go świata. Ta pozycja ułatwi młodemu aspikowi akceptację samego siebie. 

Drodzy terapeuci, psychologowie i pedagodzy (lub psycholożki i pedagożki, chociaż ja tego terminu nienawidzę stosować)! Dzięki tej książce poznacie i stworzycie mnóstwo nowych ćwiczeń i metod terapeutycznych dla swoich podopiecznych aspików. Sam jestem psychologiem, na pewno będę się na niej wzorował w swoim warsztacie pracy (od niedawna prowadzę konsultacje i terapie dla aspich). Sam jestem psychologiem i stwierdzam, że jak do tej pory, nie znalazłem żadnych błędów w sztuce i nauce o psychologii, a jestem na to bardzo wyczulony!

Autorem ilustracji jest Marta Stachurska. Przyznam, że ilustracje mają w sobie pewną głębię i charakter. Są powiązane z tematem, który ilustrują, choć na pierwszy rzut oka czasem ciężko wyłapać analogię, co dodatkowo zachęca do rozwiązania zagadki. Ilustracje są pozytywne, ale nie zawsze wesołe. Zawierają w sobie wiele emocji: smutek, niepokój, czasem strach. Są nasycone ładnymi kolorami, ale wcale nie są zgryźliwe i odpychające. Nie lubię prostych ilustracji, te są na szczęście dość szczegółowe - nie są puste i schematyczne, zawierają dużo szczegółów.

Asiu! Zrobiłaś kawał kapitalnej roboty i chwała Ci za to. Jeżeli ktoś lub coś ma się przyczynić do ułatwienia życia i czynienia postępów wobec takich jak ja, to z całą pewnością będziesz to Ty i Twoje dzieło. Dziękuję!

Jedyne czego żałuję, to fakt, że nie dostałem w swoje ręce tej książki 20 lat temu. Ile ja bym rzeczy inaczej zrobił od tamtego czasu! O ile mniej walk bym stoczył! Mógłbym pójść na skróty z wieloma sprawami!






Adresy i kontakt:


książkę najprościej zamówić na allegro pod tym adresem: http://allegro.pl/nie-jestem-kosmita-mam-zespol-aspergera-i6307285595.html 

oficjalny fanpage książki na facebooku: https://www.facebook.com/czlowiek.nie.kosmita/
strona internetowa o całej akcji związanej z książką: http://nie-kosmita.pl/


4 komentarze: